Foto: Shutterstock.com
Vodíková osobní i nákladní auta, vodíková letadla, ukládání energie do vodíku. S tím vším bychom se jednou měli běžně setkávat. Zdá se, že snižování emisí skleníkových plynů se bez rozvoje vodíkových technologií neobejde. Jejich současným problémem je vysoká cena, a tak se vědci snaží přijít na to, jak ji snížit. Jedním z nich je profesor Vladimír Matolín, který působí na Matematicko-fyzikální fakultě UK v Praze. Nechce, aby jeho vědecké poznatky zůstaly ztracené v „džungli“ vědeckých článků. A tak je přes svou malou firmu uvádí i do praxe. Přesto – nebo možná právě proto – si uvědomuje, že vodík má i své limity.
Čeští politici se trumfují, kdo z nich označí Green Deal horším přívlastkem, evropští se naopak předhání, kdo řekne šílenější datum konce spalovacích motorů, říká Vladimír Matolín. Co si o Zelené dohodě pro Evropu myslí on sám a jakou roli v budoucnu možná sehrají vodíkové technologie, se dozvíte v podcastu Zpravodajského portálu Hospodářské komory České republiky:
https://komoraplus.cz/2021/10/23/vodikovou-budoucnost-nelze-zjednodusovat/
© 2021 Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy.
Všechna práva vyhrazena. | Cookies