Hlavním cílem projektu je výzkum a vývoj budoucích prostředků udržitelné mobility silničními a kolejovými vozidly a jejich zapojení do dopravních systémů s ohledem na strategický rozvoj technické úrovně oborů, důležitých pro hospodářství České republiky, i na krátkodobé bezprostředně realizovatelné cíle v průmyslu.
Výzkumnými cíli jsou zvyšování účinnosti a snižování vedlejších škodlivých účinků (zdraví škodlivé emise, emise skleníkových plynů, hluk, vibrace, dopravní nehody) u budoucích pozemních vozidel a jejich pokročilých hnacích jednotek, zejména hybridních co do kombinace zdrojů trakční energie, její rekuperace v provozu a prediktivně-adaptivního autonomního řízení optimálního pohybu vozidel po předem známé trase, využití obnovitelných zdrojů energie a zdrojů neutrálních z hlediska uhlíkové stopy pro jejich primární pohon, zvyšování bezpečnosti provozu i bezpečnosti proti zneužití, životnosti a užitné hodnoty vozidel i jejich součástí, zlepšování propojenosti vozidel s infrastrukturou i mezi sebou pro zajištění trvale udržitelné mobility a využití vedlejších efektů výzkumu i zpětné vazby požadavků v souvisejících oborech energetiky, informační a komunikační techniky i strojírenství.
Poskytovatel grantu | Technologická agentura ČR |
Program | Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací Národní centra kompetence |
Reg. číslo zákl. projektu | TN02000054 |
Trvání | 2023 – 2028 |
Hlavní příjemce | ČVUT |
Hlavní řešitel | Doc. Ing. Oldřich Vítek, Ph.D. |
Spoluřešitelka za MFF UK | prof. Mgr. Iva Matolínová, Dr. |
© 2021 Matematicko-fyzikální fakulta Univerzity Karlovy.
Všechna práva vyhrazena. | Cookies